Vi minnes....

søndag 19. august 2012

En liten oppdatering fra NM mm...


Årets NM for brukshunder er over og med sølv i spor og bronse i rundering er jeg ganske så fornøyd med Izi min som ikke skuffer når det gjelder.
Ingar ble beste mann både i spor og rundering med 5. plass hver dag, og han var veldig glad når det viste seg at han hadde bedre lydighet enn både Izi og Emma på søndagens NM.

Nå er det full fokus fremover til neste helgs EM, hvor Izi skal delta som en av 8 fra Norge, det blir veldig spennende, og jeg gleder meg stort.

På vei hjem fra NM stakk vi innom for å hilse på Max hos Guro, og der var det bare fryd og gamen, Max hadde funnet sin plass på jorden, og Guro var veldig fornøyd med han på alle måter, så når jeg fikk beskjed om at han hadde bitt barnebarnet til Guro ble jeg veldig lei meg. Det var i forbindelse med at han lå i bilen (hadde gått inn selv) og der var også valpene til Guros Toller, som Max er veldig beskyttende overfor, når barnebarnet kom bort for å hilse på Max var det det gikk galt. Barnebarnet blødde på leppa og fikk et kraftig blåmerke på armen, men vil heldigvis bli fysisk bra. Jeg synes som Guro at en hund som biter, ikke har livets rett, så han vil bli avlivet. Noen synes kanskje dette er en kraftig reaksjon, men jeg har selv en sønn som er merket for livet av å ha blitt bitt av hund, og en hund er tross alt en hund, mennesker kommer først.
Fikk også beskjed om at Zorro i kull 5 har OCD og skal opereres til uka, så det har vært en tøff uke, og lysten på å være oppdretter daler, er nok smartere å kjøpe valp neste gang...men heldigvis er det lenge til.

Av gladmeldinger, for heldigvis er det noen av de også, så har Margareth fått opprykk fra D spor med 9Tro, vi gratulerer.
Og nå er alle i kull 4 røntget, og sluttresultatet ble A foran og bak for 9Tro, Max, Frk, Leo. Fix fikk FriB bak og fri A foran, og Mai fikk fri A foran og svak HD bak (C).
Izi ble tatt ut til Nordisk i spor og rindering, og da valgte jeg selvsagt rundering, så det gleder jeg meg også til. Ingar er 1. reserve og lagleder for sporgruppen til Nordisk, som i år går på Voss.