Vi minnes....

onsdag 29. februar 2012

Trening og sosialt treff torsdager kl 16 på Skjøren.

Valpene er blitt 10 uker og alle har funnet seg til rette i nye hjem (bortsett fra Mayra som har blitt igjen hos meg da. Det vil bli gjeterhundtrening for hunder fra  Tunevannet og Kiæråsen oppdrett hver torsdag kl 16, hadde vært koselig å treffe valpene jevnlig, så kan vi jo utveksle erfaring og hjelpe hverandre med tips i trening og valpene kan få omgås litt.

Mayra (Tispe2), 10 uker, hun er en drøm på alle måter, kontaktsøkende og trygg i alle situasjoner. Tar rolig kontakt med folk og fe. Jeg har hovedsaklig tenkt å trene gjeting med henne, men kjenner jeg megselv rett blir det nok både litt lydighet og noe spor etterhvert.
Torunn skal trene gjeting med Hippe (Tispe1), og Hippi er med Torunn både på jobben og på HV trening og får masse sosialisering. Hoppi er trygg og sosial i alle situasjoner.
(Quila gjeter Max)

 Dette skriver Jorun om Quila (Tispe5).
"Koser meg med Quila, den siste valpen i kullet som ble min på lørdag. Fint at vi kan ha kontakt på fb om hvordan de utvikler seg og hva vi gjør + bilder. Jeg vil bruke henne til gjeting, bruks/lydighet og agility håper jeg."

Dette skriver Hege om Tingeling (Tispe3).
"Hei:) jeg har også tenkt å trene og konkurrere innen bruks og lydighet, og i tillegg blir det gjeting, det blir spennende for det har jeg aldri vært borti før.. Jeg har begynnt så smått med litt lydighet inne, og har gått to korte spor i dag, hun tar ting fort og er morsom å trene med:-)"

Lone skal trene gjeting med Bella takes it all (tispe4) og er flink til å miljøtrene henne.
Lone skriver følgende om henne: "Er kjempe fornøyd. Sliter litt med innkalling da hu ikke vil komme utenfor hos meg. Men hu er ei tøff dame. Men utrolig herlig og alt for glad i folk. Men igjen så sjarmere hu alle"

Sven skal trene spor og muligens ettersøk med Zorro, og er helt fersk på gjeting.
 Sven skrev følgende om han. " Han har funnet seg utrolig til rette, men er vanskelig i matveien. Kjøpte vom/hundemat til han som supplement, men har gitt opp. Det som funker best er tørre kuler (royal) moset inn m reinsdyrpostei. Vi får la det sette seg litt. Har forøverig gjemt godbit 15-20cm under sneen og han markerer med graving som en gammel lavinehund. Morsomt."