Vi minnes....

onsdag 30. mai 2012

Max søker arbeid.

Max er nå 16mnd og godt i gang med gjeterhundopplæring, og jeg ønsker at han skal komme til noen som trenger en gjeterhund til hjelp og selskap på gården. Jeg ønsker fortrinnsvis at han skal komme til noen som enten har erfaring med bruk av gjeterhund, eller som bor slik til at de har mulighet til å komme til meg for hjelp i den videre treningen av ham.
Max er en stor og robust hanne etter gode gjeterhundlinjer, hans far er den kjente Bobby Dalziels Joe (ISDS272330) og moren er Tunevannets Kelly (04751/05). Han er HD og AD friA,og CEAfri via foreldre men har bare en sten. Han har gått MHtest i Sverige, og er ingen modig hund, men han er skuddfast og avreagerte fint på alle momenter. Max er vant til å bo inne og er naturligvis renselig. Han er veldig kosete med alle han kjenner, men er noe usikker i hilsesituasjon med enkelte mennesker.
Jeg kan tenke meg å sette ham ut på for, han vil da overtas for et lite vederlag når nye eier tar gjeterhundprøve på ham.