Vi minnes....

søndag 16. november 2014

Høsten 2014

Siden sist oppdatering har jeg vært på "The Challange", en 2. plass individuellt med 3000,- i premie var jeg kjempefornøyd med etter å ha trent inn melding på "døde" figuranter etter at NM var ferdig, med masse feilmeldinger som resultat.
Ekstra morro var det at det i år var lag på Challange, og vi stillte med Kennel Tunevannet som bestod av Torunn med Hippi, Hege med Tingeling, og Anita Helgesen med Kiæråsens Zeppo (Tunevannets Beyla er moren hans). Med 1000m rundering med døde figuranter var det imponerende at både Hippi og Tingeling holdt hele løypen og fant alle figurantene. Jubelen stod i taket når det viste seg at alle 4 på laget kom videre til finalen, som var ett 3-5 km langt 6-7 timer gammelt spor med knøtte små apporter. I år hadde de GPS peiler på alle ekvipasjene og man ble fulgt på storskjerm i kafeterien på Sølenstua camping.Her er link til en kort film om The Challange.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152200455226618
Dert ble en 4. plass i Nordisk Mesterskap i spor i Finnland.
Er jo ganske fornøyd med jyplingen (2 år og 9 mnd):-) Men ergrer meg noe over føreren som ikke luftet krapylet før sporoppsøket...med tissing som resultat. Mayra er helt klart en hund etter apporter, og jeg var bare med som belønner for henne i sporet, plukket alle pinnene selv:-)
Et storslått arrangement av Finland med utrolig bra terreng, og uendelig med skogsveier med topp terreng, ingen spor i samme terreng der nei.

4. plass i NM for gjeterhunder som i år gikk i vakkre Ørsta er jeg derimot overlykkelig over, vi kvallifiserte inn som sistemann til finalen med 182poeng. Gikk som nummer 2 i finalen (omvendt startrekkefølge etter innledende runde), og jeg var veldig fornøyd, særlig sorteringen gikk over all forventning. I finalen holdes rresultatene for de 3 beste hemmelig, og mitt resultat ble ikke avslørt før nesten alle hadde gått:-), med 4. plass som resultat:-)

I og med at jeg reiste på Nordisk Mesterskap i spor gikk jeg glipp av de to første Norgesserie prøvene,  kun 4 av 6 Norgesserie starer teller for uttaket til Finalen, og etter at alle de innledende prøvene var ferdig var vi jammen videre til Finalen;.) som 16. beste (35 stk går til finalen). I finalen beit Izi i løsningen med brudd som resultat lørdag, jeg var sikker på at jeg nå var ute av kampen om landslag plass, med det holdt likevel til en 11. plass (NM og Norgesserien teller like mye), så da blir det Nordisk Mesterskap på oss i 2015:-)